onsdag 1 december 2010

1 december!

Idag är det första december, snart julafton! Lars (ma/no läraren) hade satt upp en chokladkalender för varje klass han hade i klassrummet, haha. Jag måste komma ihåg att öppna min också, nä jag städade rummet för en månad sen hittade jag den från förra året och det var typ 6st chokladbitar kvar .. Men iår kanske jag kommer ihåg den eftersom jag har en Hello Kitty? :D

När jag kom hem från skolan gjorde jag rent åt kaninerna och sedan blev det en pajbit innan jag gick upp till stallet och mockade. Mockade bara åt Gerda för Johanna fixade Miro, jag däremot hackade två kärror spån. Men jag kom på en superbra teknink, kan vara bra att ha sånna eftersom en hel vinter spånhackning ligger framför mig, haha. Insläpp den här veckan också, idag hade jag lite fler insläppare och Robbie var inne den här veckan också. Alla skötte sig bra, så skönt så.

Red i ridhuset i pausen, det stod hinder i ridhuset så Miro blev lite besviken när vi gick runt dom .. Men jag tror vi håller oss på backen ett tag till. Han kändes fin, lydig och lugn. Dock lite fjanterier nere vid läktaren. Fin i den långa och låga formen i höger varv, i vänster hamnade han dock lite bakom lod. Men vi jobbar  fortfarande på det och det går framåt. Min underbara ponny. ♥ Sedan var det bara lite borstning och sånt kvar.

Bilden är från andra ridpasset hemma.

1 kommentar:

  1. Jag har också en chokladkalender med hello kitty på! :D

    SvaraRadera