torsdag 23 december 2010

Svar på fråga!


Jag håller faktiskt på med ett inlägg om Zanzibar, vet inte riktigt när det är färdig skrivet men jag ska försöka skynda mig lite, haha! Men jag kan svara på dina frågor här i alla fall. (:
  1. Första gången jag red honom vet jag inte när det var, troligtvis när jag red på nybörjarna när jag var liten! Men kan berätta om när jag red honom en gång när jag gick i 6an (det är nog första gången jag minns lite om vad vi gjorde, hur det kändes osv), det var i början av terminen och vi hade just bytt ridlärare. Vi hade en slags bomövning med bommar på böjt spår om jag inte minns fel. Han var väldigt seg, så jag fick ett spö kommer jag också ihåg. På slutet började han komma på plats och sådär,  det var första gången jag verkligen fick en häst att gå stadigt på tygeln (Blacky hade precis börjat söka sig neråt och ta stöd i min hand, det var väl ungefär vad jag varit med om innan och då tog han stöd typ 3 steg i taget med några meters mellanrum). Det var en häftig känsla, vet inte lixom hur jag ska förklara och jag fattade väl inte riktigt vad det var som hände. När Cissi pratade med mig efter lektionen om hur det gått osv som ridlärarna alltid gör minns jag att hon frågade om han brukade gå i form när jag red honom, men jag svarade något i stilen ''-Nej, jag brukar inte rida honom speciellt ofta.'', och det där när hon frågade är det jag minns tydligast. (: Hur jag kände innan kommer jag faktiskt inte ihåg ..
  2. Det tog en ungefär en månad. Jag började rida igång honom efter sommarbetet och för var dag tog han mitt hjärta mer och mer! Fick även rida honom på dressyren under hopp- och dressyrkursen, och sen var jag nog fast eller hur man ska säga. Att få rida i laget på honom var nog också en extra kick, för jag hade väl aldrig trott att jag skulle starta lokalt knappt en månad efter jag börjat ridit honom? Och med tiden har han gnagt sig in längre och längre i mitt hjärta, den älskade ponnyn. ♥
Bilder från dressyrkursen 2009, hänt lite sen dess?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar