torsdag 30 december 2010

Dressyrträning!

Nu ska jag skiva ett sista inlägg om ett ridpass på den här bloggen, lät inte det där liite sorgligt?

Dressyrträning för Pernilla idag, jag var uppe i stallet vid 10 och plokade fram gerjor och böt stigbyglar och pannband. Hämtade in Miro, han var vääldigt trött. Pappa var snäll och mockade när jag fiaxde med alla grejor, och då hade han lagt upp lite ha i krubban åt Miro men han ville inte ha det. :o Pappa gick och hämtade lite kraft istället, för att se om han verkligen inte ville ha mat. Men det slank ner illa kvikt. Blev fundersam var alla andra osm skulle träna var, men jag började ta på skydden och forsatte fråga mig själv högt vart alla andra var. Pappa frågade mig för typ femtielfte gången om jag tittat rätt på tiden och då sa jag att det var Johanna som tittat, då slank han iväg på en gång för att dubbelkolla. Då hade de visst skrivit fel på lappen från början och ändrat tid, utan att jag sett det .. Så där stod jag med en häst färdig borstad och allt och det var 1h kvar till jag skulle rida, suck!

Men klockan gick. Ibörjan gick det inte alls bra, han bara sprang och jag satt där och bara gjorde ingenting. Men det blev bättre och bättre. Vi red på volten och sen lite bogen in tänk. Men ska inte rida med så mycket tvärning, han ska i stort sätt bara ställa sig i nacken och trampa på bakifrån för att höger bak ska komma in och igång. Fick till det riktigt bra och vilken känsla när det blir rätt! Avslutade med att galoppera lite på volten åt båda varv, riktigt fin var han! Bara rullade på lixom. I högergaloppen var jag på läktarvolten så då var han ju tvungen att skära av vid det läskiga hörnet. Jag störde mig ju såklart på det för då blir det ju inte perfekt, haha, men Pernilla sa att jag skulle tänka bort det. Är riktigt nöjd med honom som han var i slutet.

Lite mer update blir det ikväll. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar