måndag 20 december 2010

Fullr upp och bus i snön

Idag var jag i skolan till halv 12, då hade jag mentorstid i 10min och sedan städade jag nere i slöjdsalen resten av tiden. Så ganska soft dag, kan man säga. På em var jag ledig och jag missade inte så mycket, hade först hål i över 2h och sedan so med vikarie 1,40h.

Jag gick hem och åt, sedan upp till stallet. Hade bokat ridhuset men det sket sig lite, de höll på att byta golv på läktaren så det bonkade på ganska bra där inne .. Miro ville knappt gå förbi när vi gick in från hagen! Istället pulsade vi på en liten stund i paddocken, vilket var supeskoj! Miro tykte det var jobbigt (bra för konditionen), men superskoj! Han var pigg och framåt. Vänstervarv kändes faktisk bättre än höger, konstigt. Aja, han travade på bra annars och i galoppen var han stark som attan! Lite pip och spark i fattningarna. Mamma fotade, så bilder kommer imorgon. Han vart inte så svettig, så när vi skrittat av och sådär fick han gå ut och äta lunch.

Jag och mamma åkte till Borlänge, först Aubiose. Köpte ett marinblått Samson vintertäcke, jättefint. Hittade ett Bucas först men det fanns inte i hans storlek .. In till Kupolen och handlade julklapp till Johanna, julkläder, nya vinterskor till mig och öronvärmare. Direkt hem till us möte.

Provade även täcket på honom, satt jättebra. Imorgon är sista dagen, allsång i kyrkan och frågesport som vanligt! Betygen får vi också, spännande .. Har lixom missat allt betygsnack eftersom jag var sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar