måndag 6 december 2010

Dressyrträning!

Vid halv 5 tiden gick jag upp till stallet idag, när jag kom dit kom jag på att nycklarna var hemma .. -.-' Men jag hämtade in hästen och lånade sedan Cissis nycklar, problem löst. Packade ihop alla grejer jag skulle ha med mig i en IKEAkasse och de som Miro skulle ha i transporten tog jag ut i stallet. Borstade och lindade, jag lindade faktiskt igår också när jag red, haha. Plockade på Miro resten av transportutrustninen och sedan lastade vi, han var snäll som vanligt och gick rakt in. När vi kom till Hedenslund lastade vi ur och han var lugn, sist vi var ute och åkte var han ''jätte-på-tårna'' när vi lastade ur men idag var han lugn. När jag tog av alla grejor och sadlade var han också snäll. Började skritta fram och hann skritta en lång stund innan Pernilla var färdig med Ylva men en lång framskrittning är ju aldrig fel?

Vi travade först innan för spåret för att få en rak häst och koll på alla sidor, red sedan på mittvolten i båda varven och la en volt utåt från volten. Red sedan bogen in/öppna på lång sidan, öppna, volt på mitten av långsidan, öppna igen. Härligt med 60 ridhus, då hinner man verkligen få koll på allting innan långsidan är slut! Att det är en stooor spegel längs hela väggen nere vid A är också bra. Red det i båda varven, med skrittpaus emellan. Fick till det bra tycker jag. Galopperade sedan, red samma sak i galoppen som traven och det gick bra. Första i både travaen och galoppen blir lite vingliga men sen blir det bättre. Red även lite förvänf galopp och det gick bra. Han var verkligen superfin älskade ponnyn! Mamma filmade så kanske slänger upp en film senare i veckan?

När vi skrittade av tyckte han ridhusunderlaget såg väldigt lockande ut, men rulla fick han inte! När han var påpackad med täcken och allt åkte vi hem och det gick bra. Sen slängde jag in honom i boxen och tog av alla saker och in på us möte, kom lagomt till fikat. ;p

Sedan plockade jag undan och fick åka skoter hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar