söndag 19 december 2010

Julklappshoppning och kalla tår

Hela eftermiddagen har tillbringats på läktaren i ridhuset, mina tår var inte speciellt varma efteråt! Idag var min kamera verkligen inte på humör, den kunde inte riktigt autofukusera och filma ville den inte alls .. Filmningen har varit lite sisådär hela tiden, när man filmat mellan 30-45min brukar den sura ur och inte vilja filma mer än 15sek filmer, men om man stängde av den kanske 3min var den normal igen. Nu gjorde den så på en gång, så Johannas ritt blev inte alls bra filmad! Kanske hade den blivit kall? Men det är ju inte minusgrader i ridhuset, men vem vet. Ska ut och provfota med den någon dag och se vad den säger, sen ska jag mejla cyberphoto.

Det gick verkligen bra för Johanna! Först var han väldigt stirrig och ville inte gå förbi läktaren, men med lite draghjälp gick det bra. På framridningen var han spänd och såg lite stark ut, gick mer uppåt än framåt om ni fattar. Laddade på lite när de hoppade fram, men när de var deras tur att hoppa banan sen var han KANONFIN! Det såg verligen jättebra ut, lugnt och samlat. Hoppningen brukar ju inte vara några större problem (förutom att han hoppar med lite väl mycket rygg ibland, men han hoppar ju aldrig av jääättestort eller förtidigt), men emellan hindren kan han ju gasa på rätt bra, haha. Men inte idag, superfin ritt verkligen. Bilder kommer imorgon eller på tisdag.

När det var slut letade vi efter farmors kamera, som hon lyckas fått in under läktaren .. Hur man lyckas vet nog inte ens hon själv, haha. Johanna, Alex, Moa och mamma var in under läktaren, men det är lixom som en skiva under bänkarna, och under den låg den och såklart inte mellan bänkraderna. Men de hittade ett litet hål som Alex kröp in i, haha.

Imorgon ska jag och Miro trimma lite dressyr. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar