tisdag 14 december 2010

6 månader ♥

Tiden går så otroligt fort, jag kan knappt fatta det! Tänk att idag var det 6 månader sedan vi hämtade hem Miro. Helt otroligt! Känns verkligen som det var igår, fast å andra sidan känns det som han alltid stått upp i sin box i stallet.


Det har hänt en hel del sedan vi köpte honom, min ridning har utvecklats något helt otrloligt. Vi har utvecklats tillsammans för den delen också. Egentligen tror jag faktiskt inte jag förstod vilken kanonponny det var jag förälskade mig i, min uppfattning var en rund, liten, söt och snäll New Forest. Hans humör har jag också fått lära mig, ett sånt enormt humör var inget jag väntat mig, haha! I början var han otroligt seg och konditionen var verkligen inte bra, magen var inte så liten den heller. Men det är förståligt när man stått på lösdrift och sådär en tid. Men med tiden kom det fram en pigg och framåt ponny, ibland kanske lite för pigg! Ett temprament kom fram också.


Ibörjan hade jag svårt att hantera den pigga och glada Miro, speciellt i galoppen. Det var inte Jennie som bestämde farten, det var Miro. Men med med tiden har jag lärt mig hur man måste rida för att det inte ska gå i 300. Oändligt många fler saker han han fått lära mig och fortfarande är det många saker kvar att lära! En del grejor har vi hunnit med, motgångar och framgångar. Dumma sadlar! Busiga uteritter i Djupdalarna! Dressyrträningar. En avramlig till och med, haha.


Men att det är rätt ponny som vi köpt är det inga tvivel om, en bättre ponny än Miro kunde vi nog verkligen inte hittat! Det är alltid lika roligt att höra alla positiva saker som folk sagt om honom, och jag kan inte annat än hålla med dem. Visst, ibland kan man bli lite trött på hans humör och att han hela tiden måste testa vart gränserna går. Men å andra sidan, hur kul hade det varit att ha en viljolös ponny som gjorde allt man bad om? Och sen kan ju inget slå hans underbara, snälla ögon. Det är med dom han utrycker allt! Älskar dig .. ♥


Besiktningen


Påväg hem till Säter


Framme


Första promenaden




Första ridpasset hemma




Andra ridpasset hemma
















Kommer ihåg att känslan efter det här passet var super, men ingenting jämfört med känslan idag!






Barbacka ♥


Första dagen med hagkompis!


Första hoppningen












Första träningen






Första markarbetsträningen


















Fina ponnyn ♥






Första tävlingen



















































Älskar dig, världens bästa ponny! ♥

1 kommentar:

  1. Jag tror ingen av oss förstod vilken toppenponny Caroline ringde och erbjöd oss när hon såg vår köpesannons. TUSEN TACK till dig Caroline, som gav oss ditt och ert förtroende, att få ta hand om Miro.

    Det är verkligen skoj att få vara med och se dig och Miro tillsammans, och även Miro och Johanna. Ni har verkligen utvecklats tillsammans alla tre måste jag tillägga. Hmmm, Miro har nog gett er chansen att utvecklats sååå bra, men utan våra jättebra ridlärare (inte att förglömma) hade det varit svårt att komma vidare.

    Han har ett härligt temprament vår Miro, men det är som jag säger: "För att lyckas måste viljan finnas där"!!!!!! OCH nog är han snygg att vila ögonen på =)
    /// Mamma Sussie

    SvaraRadera