söndag 26 december 2010

Kväll

Var upp till stallet för någon timme sedan och kvällsfodrade, alla hästar nöjda och glada. Nu sitter jag här, har knåpat ihop en ny header och bakgrund till Felicia och den blev ganska bra tycker jag. Känner att jag alltid kör samma race på allting, så förnyade mina idéer lite.

Imorgon har jag och Klara tänkt rida ut, det ska bara bli -10! Vi funderar på att försöka ta oss till Djupdalarna och se hur det se ut, vi får se hur det blir. Jag ska träna på torsdag, känns stabilt eftersom jag inte ridit i ridhuset eller dressyr sedan i tisdags. (y) Tur Johanna gjort det i alla fall. Men jag och Klara har bestämt att vi ska börja rida lite mer seriöst nu när vi rider ut, inte rida ut och bara busa. Inte för att vi precis tokgalopperar och struntar i allt vad form heter, vi båda två har någonting som heter kontroll i bakhuvudet. Nu är det styrka och kondition som vi ska börja jobba mer på, för det behöver både Gerda och Miro (och även en till liten krabat). Nog tjatat om det!

På torsdag händer en sak, en bra sak. I alla fall som det ser ut nu och det är inte att jag ska träna, utan någonting annat. Sen vill jag ha tisdag, då ska vi till Aubiose. Jag ska göra slut på alla mina pengar, men det är värt det! Måste lida mig igenom Kupolen också ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar