tisdag 7 december 2010

Höga hinder?

Idag stod det hoppning på schemat och hoppning = ridskolehäst. Jag fick rida Grey, eller ja, jag valde honom. Som att sitta på en shettis ungefär, ministeg, stel och stark. På framridningen var han verkligen jättestel, blev lite bättre efter galoppen. Travade sedan över bommar som låg över medellinjen eller var man ska säga, travade som på en åttvolt och sedan skulle vi galoppera genom kortsidorna. Han var verkligen jättestark och han visste precis vart han skulle galoppera och då börjar man galoppera innan man ska det. Så fick jobba jättemycket på att få honom att vänta på min signal. Bra takt hade han i alla fall.


Klicka för större bild (grön=trav, lila/rosa=galopp)

Det här hoppade vi idag, först var det ganska lågt, typ 50. Vi pluppade över den upphöjde galoppbommen och sen hindret utan större problem. Han var lite stark men annars var det inga problem. Sen la Susanne upp det och det gick fortfarande bra. Sista gången låg det på 70cm ungefär och inte nog med det, vi fick hoppa bara oxern en gång som avslutning och då låg den på 80cm!! Men Grey är så himla säker, han bara går och hoppar. Det känns knappt som han lyfter på hovarna! Jag är riktigt nöjd med mig själv faktiskt, så länge det känns tryggt så går det bra. Susanne tyckte att jag hade en bra galopp, han gick lixom inte bara fort som han kan gör utan han tog i och sådär. Han blir lite stark men det gör inte så mycket, hellre det och dom hoppar än att de drar iväg och nitar. Avtravningen var han lite mukare än innan, men stelt var det fortfarande.

Mysig bild på Grey från i somras.

Sen har jag varit på gymnasiemässa, kul att de började plocka ihop när jag kom .. Då var det faktiskt över 30 min kvar tills det var sagt att de skulle stänga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar