tisdag 14 december 2010

Hopplektion

Hopplektionen gick bra, jag red Ylvas ponny Evita. För att vara första gången tycker jag faktiskt att det gick bra, men hon är verkligen raka motsattsen mot Miro, hihi. Hon var stark, pigg och glad, men under framridningen lyckades jag hitta en bra takt efter ett tag i båda varven i alla gångarter. Travade lite bommar och då var det lite piggt och glatt, men det gick bättre och bättre för var gång! När vi började hoppa sen var hon gaaanska laddad, haha. Men det gick bra, även om hon drar iväg lite är hon snäll, hoppar utan problem och är jättetrygg! Jag blev dock lite stumm i armarna armarna när hon blev stark och en släppte jag skänkeln vilket gjorde att det blev lite trav inslag och sånt, men det är ju en vane sak. Vi hoppade en klurig kontrollbana eller vad man ska säga, ska försöka rita upp den till imorgon. Sitter på en bärbar utan datamus, så det blir nog inte så bra .. :p Men jag är nöjd, det här kommer nog bli bra!

När Evita åkt hem igen var familjen på faddarfika, satt där i säkert 1h, sen var det mockning som gällde. Var tvungen att mysa lite med Miro också, han var jättekelig. Bästa ponnyn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar