fredag 3 september 2010

Bildprojekt!

Iår (bara för att jag skaffat mig en ponny som jag kan rida på typ när jag vill) har vi evalet på morgonen, förra året låg det sist på em vilket betydde att om man hade en egen häst kunde man sluta tidigare och gå hem och rida istället. Iår ligger det först och jag känner att jag inte kommer orka gå upp så att jag är duschad och i skolan till halv 10 igen. Dels blir det stressigt, dels blir det lite klurigt med maten, dels vill man inte slänga ut en svettig häst i vinterkylan!

Jag har därför mitt eval i skolan även iår .. Förra året hade jag bild större delen av åretk, ungefär 2-2,5 mån hade jag ma/no fördjupning. Har fått turen att jag har bild nu, gillagilla! Jag är dock inte alls bra på att rita, menmen. Förut på bild evalet har jag kunnat valt att fota och arbeta med bilder i ps tex, har blivit ''friställd'' från lektionen i skolan för att gå till stallet och fota bla. Iår har vi en ny lärare och det fungerar tyvärr inte att göra så, istället ska vi göra ett typ ''bildprojekt''.

Projektet går ut på att vi ska välja ut minst 3 bilder som vi ska skissa upp förstorat på ett papper, hur det kommer sluta med mitt tålamod för att skissa/rita vet jag inte riktigt .. Jag har kommit så långt att jag ska försöka få ihop en bild med Blacky, Zanzibar och Miro på, något i stilen som med bilderna ovan. Lovar att ni ska få se hur det ser ut när det är färdig (om sådär hundra år ..)

Säger bara, på återseende med detta projekt!

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar