tisdag 14 september 2010

Ridlektionen ..

.. idag gick inget vidare! Jag var i stallet strax efter tre och mockade, det började smådugga och sedan övergick det till fina, täta droppar, sådär så man verkligen blir blöt! Jag beslutade mig för att ta in Miro på en gång, så han fick komma in en timme tidigare än i valigafall och äta sin em.

Efter att inte gjort någonting medan han åt så borstade jag honom, han var lite blöt på ryggen men som tur var så var det nästan tort när jag började sadla. Han var väldigt på idag och ville bara springa och läktaren var man tvungen att kolla på varje gång .. Så framridningen gick sådär, en långsida i galoppen var bra. (; Genom hörnen och kortsdan på läktaren ville han inte riktigt, så på långsidan ställde jag mig upp i lättsits och ökade och jävlar vad fin han var! Sen när jag började sitta ner på honom blev det bättre, då red vi på mittvolten och la en 10m volt ut om kortsidorna vid medellinjen. Dock ville min högerarbåge peka utåt .. Sedan red vi lite öppnor och galoppfattningar, det gick inte alls speciellt bra. Avtravningen kändes bra, då var han Miro. ♥ En dålig dag hade vi ..

Efteråt borstade jag av honom lite snabbt och pratade med Sandra medan han fick torka. Borstade av honom och kelade lite, han är världens bästa! ♥ Plockade undan grejor och borstade av Gerda åt Klara innan jag åkte hem.

Imorgon är det vilodag och vi har insläppet ..

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar