fredag 17 september 2010

Dagen

Sovmorgon till kvart över 10 och vet ni hur glad man blir när man inser att vi ska ha vikarie på engelskan som varade i 20 min? Sedan skulle jag ha hål i över 2h, sååå kul. Men jag gick och röstade och för att inte få allt för tråkigt gick jag ner till slöjden. Bara en neremudd kvar nu, sen är den ÄNTLIGEN färdig! Resten av dagen var halvrolig, på matten lyckades jag räkna ut kapitlet så fick räkna i födjupningsboken istället .. Jag började från början och det är faktiskt jätteenkelt. På son hade vi ett test, skulle skriva en lite historia om ett företag vi startade. Och pappa sa världens smartaste idé som jag skulle skrivit, men det är lite sent påkommer nu!

Cyklade hem och åt och sedan till stallet och ta i hästar. Borstade Miro som var väääldigt lerig medan han fick äta lite av sitt em hö. När jag stod där och borstade kom Pernilla och det blev att prova ungefär alla dressyrsadlar som ridskolan har, haha. Men vi provade en Olympic Jessica och den låg faktiskt ganska bra, doch ska bomvidden vara större! Min ponny har bredare rygg än Samritha, hjälp! Provred den sadeln och det kändes bra, dock var lädren bara liite långa och speciellt eftersom jag ridit runt i hoppsadeln. Gick bra att rida också, dock ville han bara galoppera ett tag. När vi skulle skritta av kom de med bommar som ska vara till framhoppningen imorgon, Miro tyckte att bommar på marekn var superäckligt, de hade ju lixom inte legat där innan? Han fick nosa på dom och sedan gick vi över dom, förstår inte hur bommar på marken kan vara så äckligt! När vi skrittade upp mot stallet gick vi igenom vattenpölar vilket också var läskigt tyckte han och vi gick en bit efter vägen och vi gick en bit innan vi vände i alla fall.

Resten av kvällen har jag smort med Klara. Imorgon ska jag vara funktionär på hopptävlingar (och jag tror faktiskt Miro kommer vara skapligt avundsjuk på alla ponnyer som ska vara med ..) och fota såklart om vädret tillåter. (:

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar