fredag 24 september 2010

Skola och stall!

Skolan idag var helt okej, men ganska seg .. Hade vikarie på tyskan och vi fick gå när vi var färdiga. På engelskan fick vi tillbaka ett läsförståelseprov och sedan lästa jag en text i AB som jag ska redovisa eller vad man ska säga en annan gång. På hålet gick jag och hade slöjd, känns som det kommer ta långtid att få de där vantarna färdiga .. Ska sticka på som fan hemma, haha. (x Sen matte som inte var så spännande och svenska. På son kom SYV och pratade ganska länge och efter det fick vi tillbaka våra skrivuppgifter vi gjorde förra fredagen och jag är nöjd med resultatet. ^^, Sen fick vi gå, typ 20-30min innan vi slutade! :D

Hem och åt och böt om och sedan stallet för att göra iordning Miro som redan var inne och borstad! Dock vet jag inte om Sannas borstning var 100% bra eftersom det var lera här och där + att hon helt glömt bort huvudet, men ändå. :p Vi red bort till Djupdalarna och det gick bra, när vi kom ner i Djupdalrana såg vi två travare i fullfart på andra sidan och Miro och Con Rise tyckte de var SÅ konstiga! När vi var i ''blåbärsbacken'' (ja, de växer blåbär på båda sidorna ..) kom det en springande med en hund på en väg som låg parallelt, Miro tittar först mystiskt och sen reagerar han och bara vänder och sticker åt andra hållet .. Pucko? Så lång kom han inte i alla fall. (; Vi klättrade lite i crossbackarna också, Con Rise tyckte det var jättejobbigt. Galopperade gjorde vi sista biten också. (: Miro var allmänt jobbig och på idag, laddad till 1000 och höll på och skulle rycka tyglarna ur händerna på mig hela tiden! Spelade ingen roll, även om jag red med glappande tygel så höll han på och rycka ... Men när vi travade sista biten innan man rider ner ii reningsverket på vägen hem var han jättefin, då coolade han ner. (;

Sedan har det inte hänt så mycket mer tror jag ..

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar