tisdag 28 september 2010

Skola och stall!

Idag har det inte hänt så mycket skoj i skolan, på idrotten fortsatte vi med orienteringstestet. Jag tänkte vara modig och ta en liten genväg och inte bara hålla mig till de stora stigarna utan gena över en lite mindre. Saken var den att stigen var ingen stig längre, det var en bäck som var typ 1dm djup! Så jag klaffsade igenom hela den ..

På lektionen fick jag rida Zanzibar, kan man bli lyckligare? (': Det är så skoj att rida honom, jag vet verkligen exakt vart alla knappar sitter! Red fram i lång och låg form, den sitter bra nu. Kommer ihåg i början när han bara var hög och tröck ihop sig och släppte ryggen, det finns inte längre. Det är ganska lätt att variera formen också, från en lite högra till den långa och låga. Nog pratat om det, över till hoppningen. Det gick bra, vi hoppade en övning (se neran). Blev ett x antal stopp mitt i 5,5an, det är nog bara jag som kan lyckas göra det .. ? (x Jag sitter och håller ihop honom för mycket och då blir det lite långt för honom och han kan inte riktigt sträcka ut sig. Men, vi kom över oxern ut! Första gången nit, andra gången mer stanna-och-hoppa-rakt-upp-i-luften, haha. Sen stannade vi på den ytterligare några gånger och ja. Fick hoppa om den en gång extra på slutet och då vart det jättebra, Susanna kortade avståndet lite och jag fick rida med lite mer kraft och fart in. Lika på linjen, där håller jag också ihop honom lite mycket och när jag ber honom gå frammåt lite extra förstår han inte riktigt, Susanne sa att han trodligtvis blir lite fundersam eftersom han vet hur jag brukar rida honom och när jag ber honom att länga ut sig emellan där och så blir han förvirrad. ;p Men jag är nöjd. (: Lilla skruttponnyn. ♥

Start vid det gröna stecket. Svart = galopp, grått = trav.

Efter att ha byggt bort hinder och borstat av Zanzibar mockade jag åt Miro och borstade på honom ganska länge. (: Flätade även om flätorna jag gjort i den delen av manen som Con Rise ryckt ur lite grann. Imorgon ska vi rida igen, dressyr! Men att rida halv 8 är nästan mitt i natten .. (;

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar