lördag 11 september 2010

Världens bästa Miro! ♥

Jag var i stallet 20 över 7, varför vet jag inte riktigt men jag gick dit med pappa som skulle fixa fram högtalare, haha. ^^, Jag gick runt där och bara va i typ en timme kanske, sedan startanmälde jag mig och knoppade Miro. Måste bara säga att det är 100ggr lättare att knoppa Zanzibar med halvryckt, ojämn, tjock och halvlång man är Miro! Miros blev bara spretig och ja, längst ner blev det 4 st mina bibäst knoppar, tack Con Rise för din misslyckade ryckning. (;

Tittade lite när de andra red, fotade några Säterryttare och tittade på några andra. Amanda var med och tävlade Zanzibar .. Han är så grymt söt! ♥ Han tycker han är snyggast i världen, hihi. Mamma knoppade sedan Miros pannlugg (jag kan inte göra utbakade flätor, haha) och sedan tittade jag lite till.

Gjorde iordning Miro och gick in till ridhuset, Miro var nyfiken och spänd på allting. Framridningen kändes kalas verkligen! Han slappnade av fort, speciellt efter galoppen. Han kändes helt underbar, tror aldrig jag haft upplevt den känslan på honom så tydligt tidigare. Verkligen tryck i handen och han var uppmärksam på mig. Miro! ♥ Sedan skulle jag gå ut, han utanför dörren och sedan gjorde han helomvändning på helomvändning .. En pappa frågade om han skulle leda ner honom så han ledda honom fram till Johanna (hon stod som vakt mellan banorna) och vi gcik ner och ställde oss vid lilla paddocken, där spände han av. Det var direkt in på banan sen och där sprack allt. ;p Han var superspänd, då blev jag ännu spändare och slutade rida = men blir ännu mera spänd .. Programet gick sisådär, han var spänd och ja .. Travprogrammet gick bäst i alla fall, i skritten var det inte precis skritt och i vänstergaloppen sprang han och jag försökte styra så gott jag kunde .. I höger blev det fel och sedan böt han fram = korsgalopp. Red hela volten i kors och sedan böt jag och han fattade rätt, bröt av och ja, inge lyckat alltså. Roligt att högergaloppen, den som brukar gå bäst gick sämst. När jag travade av var han avslappnad och fin igen i alla fall, skönt det.

Inte alls nöjd med min egen insats, men vi klarade målet i alla fall! 153p - 52,76% och av 39 starter (a, b, c & d) kom jag på 25 plats i alla fall. (; Slutkommentaren av dommaren kan jag nog leva på i alla fall! Laget kom 3, dvs 1 utanför placering! Även om mitt resultat räknades bort så, haha. ^^,

Miro fick massor av äpplen efteråt eftersom han var så duktig och sedan har jag kollat på tävlingarna. Plcokade även bort knopparna och Miro blev såå snygg. (y) Efteråt hjälpte jag till att sopa av dressyrstaket och bära bort.

Bilder kommer i ett separat inlägg.

Ha det bäst,
Jennie ♥

2 kommentarer:

  1. Ni var jätteduktiga och det är ju som vår käre vän och granne uttryckte "Rom byggdes inte heller på en dag". Det är "bara" att ta med känslan från framridningen och behålla den, för då var ni grymt snygga och avslappnade tillsammans.

    Ni har framtiden i siktet =)
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. Heja Jennie. Titta själv på bilderna och ge domaren rätt... Han ÄR ögongodis - spänd eller inte...

    SvaraRadera