torsdag 9 september 2010

Kvällsinlägg

Borstat Miro som inte blev ett dugg renare, snarare dammigare .. Det är inte roligt att borsta när resultatet blir sämre! Har även noggrant kammat ut manen, något jagär väldigt lat med, brukr bara borsta ur den lite snabbt så att det serbra ut. Svansen däremot vårdar jag som den vore av glas typ! ;D

Har även smort och fettat in sadel och träns i ca 1,5h, ingen rolig sysselsättning. Det är roligt om man är några stycken som smörjer, kanse 2-3st, för då blandar man ju nytta med nöje. Nu är det gjort i alla fall, kan säga att tyglarna inte var trevliga där de legat mot halsen! Miro är inte så ren det kan konstateras, det var en brun hinna av smuts och fett så det såg slitet ut .. Och jag har kanske ridit med de tyglarna ungeför 5-6 ggr? Aja, tom satt på nummerlappen och fixat, haha. ;D

Imorgon blir det rida direkt efter skolan så jag hinner rida innan de börjar köra banan samt bygga staket. Sedan ska Miro badas och efter det blir det pizzakväll. (: Det är skönt att jag ganska sent på lördag i alla fall, för då kan jag knoppa på morgonen. Det blir mycket finare då!

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar