lördag 4 september 2010

:'D♥


Dressyrträning på Miro för Cissi idag, jag är så nöjd! I början gick allt verkligen piss, han tittade på allt och mina tankar var någon annanstans .. Som alltid i början när jag rider för Cissi! På nått sätt stänger jag av allt de första 20 minuterna, haha.

Vi red fram på arbetsserpentiner och jag gjorde allt svårare än det egentligen var. Sen frågade Cissi om hon fick känna lite på honom och det fick hon. Sedan när jag satt upp igen kunde hon förklara precis hur jag skulle göra och vips bara sådär fungerade allting igen! Jag blir stressad när det inte fungerar och då blir Miro helt ifrån sig och inte vad han ska göra, när jag sedan satt upp och bara var lugn och mjuk fungerade allt som vanligt igen. (:
Sedan red vi den här övningen, det gröna är bara vanlig arbetstrav och det lila är öppna. Om vi säger att vi började vid C så red vi hela övningen och sedan red vi långsidan ner i arbetstrav när vi var färdiga med övningen och började om på nytt vid C nästa gång vi passerade det, dock spegelvänt då. Gick bra, han blev bara lite förböjd i halsen men det blev bättre och bättre. Sedan arbetade vi i galopp på mittvolten, minskade och ökade den lite till och från. Han var lugn så länge jag red honom ordentligt, men bara jag släppte lite gick det fort, men jag lär mig! I vänster blev han gärna förböjd men det blev bättre och bättre.

Är supernöjd med honom och gud vad jag längtar tills nästa lördag! Mamma fotade lite idag så bilder kommer när de är färdig redigerade. (:

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar