tisdag 21 september 2010

Fullproppad dag!

Först skolan och sedan hem och äta och byta om. När jag kom till stallet pratade jag lite med Klara och sedan mockade jag innan Miro fick gå in. Det var väldigt lättmockat idag och det gillas. (y) Pappa och mamma kom även upp med en garderob, ja äntligen har vi fått en plats för den så imorgon är det äntligen dax att få ordning och reda på alla saker. Jag håller på att bli tokig på min hög med grejor där man inte hittar någonting ..

Idag red jag ridskolehäst på lektionen, eftersom jag är väldigt osäker i hoppningen är jag mer iväg än till hjälp för Miro så därför red jag lektionshäst idag. Och jag fick rida världens bästa Zanzibar! ♥ Det gick riktigt bra, han är så underbar .. Fin i formen på framridningen, kom ner och var lång och låg. Galoppen, finns det något bättre än att galoppera i lätt sits på Zanzibar och öka på långsidorna? Hoppningen gick bra den också, det var faktiskt skoj att hoppa! Jag är väldigt nöjd, blev två stopp men det var mitt fel. Jag höll in honom för mycket och gav honom inte möjligheten att hoppa riktigt, första gången var i serien och då kraschade han in i hindert och jag hamnade framför sadeln och satt på halsen, men kvar satt jag! Sedan sista vändan på krysset (1), samma där men den här gången satt jag kvar i sadeln. (; Sista gången i serien backade han av och halvt stannade men jag tröck på honom och han fortsatte och när vi tog om den gick det jättebra. Jag kommer så väl ihop ibörjan när jag började hoppa honom, då var jag livrädd för att hoppa över ett räcke på 40cm .. Banan finns under, vi red den åt båda håll.


Start vid det röda och mål vid det lila strecket. När vi hoppade åt andra hållet hoppade vi samma sak bara att vi bör ut hindret mellan H&M till det mellan K&F.


När jag hoppade Zanzibar på avslutningen. (: Idag var första gången på över en månad jag red honom, skandal!

När vi var färdiga tog jag av Zanzibar och norstade av honom och tog sedan tag i lilla lermonstert Miro och gjorde iordning honom. Vi red lite lång och låg nere på lilla banan, stora var en sjö av vattenpölar .. Det var väldigt tungt där nere och det märktes på Miro, han blev snabbt trött och jag kände verkligen hur han fick ta i. Red kanske i trav och lita galopp i 20 min och jobbade bara på en lång och låg form och det gick bra, duktiga killen. (:♥

När jag tagit av Miro alla grejor och borstad honom gjorde jag rednt skydden som var väldigt leriga .. Nu är de fina igen i alla fall! Sedan väntade jag på min jacka som var kvar i ridhuset + att jag skulle kolla med en dressyrsadel. Dressyrsadeln ligger helt okej tror jag, Pernilla ska kolla närmre på det i veckan och vi ska även provrida den.

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar