onsdag 29 september 2010

Miro ♥

Gick till stallet strax efter 6. Pratade lite med Sandra när hon skrittade av och sedan hämtade jag ut dressyrsadeln från kontoret. Borstade Miro som blev dammigare ju mer man borstade .. Då är min fluff bra att ha!

Ridningen gick bra, men sadeln låg väldigt åt vänster .. Vi vet inte om det beror på sadel eller mig, jag hamnar ju snett pga min rygg. Men imorgon ska jag till skolläkaren och jag hoppas verkligen att jag får hjälp nu! Men jag ska testa rida utan stigbyglar och se om den fortfarande åker åt vänster och sen kanske även be någon annan sitta upp och rida i den. Det gick bra att rida, det enda är att han blir lite förbljd och släpper ytterbogen ibland (för att jag inte är med och håller alla delar på plats), det går verkligen inte att sitta och tänka på annat! Red öppna på spegellångsidan, galoppfattning på kortsidan och sedan galoppera långsidan ut. Öppnorna är fortfarande si sådär, jättesvårt att hålla koll på alla delar eftersom han är så mjuk och följsam. Men det tar sig och blir bättre och bättre i alla fall. Fattningarna blev riktigt bra, så där perfekt tajming och allt! Jag är nöjd med honom, min fina lilla ponny. ♥

Sedan tog jag hand om honom, borstade av och gav honom kvällsmaten. Imorgon står matteprov på schemat, vi får se hur det går! Har gått bra kapitelet igenom och nu uppstår alla problem .. hmh! Ska ju även till skolläkaren så då missar jag idrotten, vilket betyder att jag kommer få vänta massor. Men då kan jag göra tyskan och sticka, haha. Nu väntar duschen ..

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar