måndag 13 september 2010

Uteritt!

Jajamän, idag blev det uteritt med Klara på Gerda och Sanna på Juster. (: Vi red bort till Djupdalarna och jag kan säga att när vi travade på banvallen bort till Djupdalarna galopperade vi för att hinna med i traven, haha! Lite läskigt att galoppera så pass nära en trafikerad vägen (även om det är ett dike emellan och träd bitvis) så både syns och hörs ju bilarna .. Tur Miro är snäll och inte reageras så mycket på just bilar. ^^,

Väl i Djupdalaran travade vi en bit, jag och Miro hade precis börjat galoppera när vi svängde in på en smal stig, Miro blev lite besviken! Det låg i alla fall massa fälda träd över stigen och på vissa ställen fick vi rida runt eftersom vi inte ville hoppa över dom .. Sedan red vi till crossbackarna och skrittade upp- och neröfr lite där, det var väääldigt jobbigt tycket Miro! Efter en bit gick jag och Miro först, till en början var han lite skeptisk men sedan gick det bra. Vi galopperade till och med först en vända och han var så snäll. Sedan böt vi plats så att de stora hästarna skulle få rida på lite och ja, vi hängde faktiskt med ganska bra i galoppen. ;D Han är väldigt lydig, även om jag rider på honom så har jag inget problem att få tillbaka honom för han lyssnar så tydligt, bara en förhållning och säga ''ptrr'' så sänker han tempot.

När vi var färdiga i Djupdalarna började vi skritta hemmåt, Klara kom på att vi kunde rida en liten omväg genom skogen och det gjorde vi, det tog kanske 20min extra. Vi tog en galopp på en åker och sedan skrittade vi på stigar med stenar som satt fast i marken, hästarna fick verkligen tänka på vart de satt sina fötter. Sedan kom vi ut på banvallen igen och ner från den och mot reningsverket. Bron var inga problem varken dit eller hem eftersom Juster går över där så snällt, dock var det fiskare på ditvägen som Miro tyckte var lite konstiga .. När vi kommit upp för reningsverksbacken kom Sanna på att hon skulle rida med jockeyläder sista biten hem och jag kortade även jag lädren så mycket det gick, haha! Även om det var en liiten bit, upp för ''trädtunnelbacken'' och gräsmatten brevid paddocken så kändes det lite i benen. På gräsmattan provade vi även trava lite och de som red lektion måste ju trott att vi var typ lite konstiga. (;

Annars har det inte varit annat än skola idag, inget speciellt ..


Bild på Miro från i fredags, han är så fin. ♥


Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar