fredag 10 september 2010

Fullt upp!

Skola till 10 i 4, hem och byta om och trycka i sig en bulle .. Bra mellanmål. (y) Iväg till stallet och plocka fram grejer och in med hästen, borsta, sadla och tränsa! Blev ridning på lilla banan, hade tänkt rida igenom delar i programmet men Ylva red för Pernilla samtidigt så jag höll mig på volten. Det kändes bra, men han var skapligt irriterad på knotten. ;/ Galoppen la jag mest tid på eftersom det är min sämsta gångart, jag klarar inte av att rida ihop honom tillräckligt mycket alla gånger. Fick till riktigt bra fattningar, dock vart någon riktigt taggad och ville helst galoppera hela tiden sen, söten! :D Pernilla berättade även att det hade varit mycket spring i hagen idag och det märktes, för han var lite slö men i galoppen är det alltid ett plus för då klarar jag av att få ihop honom bättre. (:

Sedan fick han äta lite medan jag plockade bort alla grejor, skrubbade även av min padd. Den blev renare, men det gnisslade som f*n .. Sedan blve det duschspiltan, han står där riktigt lugnt nu. Ibörjan blev han så upprörd men nu känner han sig hemma där och står snällt, dock vill han ha uppmärksamhet hela tiden så om man vänder ryggen till står han och skrapar .. Han blev förhoppningsvis renare och han fick ha sitt polux (xD) täcke på sig, tur det är en fin färg på det. (: Rullförbud sa jag också, men tror inte att han lämnar några garantier ..

Pizzakväll med Torkel i knipa, gillas! Ni som inte sett den har verkligen missat något .. Hemma putsade jag mina skor + chaps och tog även fram kvaj och allt sånt. Kamera batterin sitter på laddning. Nu blir det sova. (:

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

(Hade bilder på Miro som jag tog med mobilen, men datan ville inte ta emot dom på mitt sätt så jag sket i det!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar