tisdag 7 september 2010

Veckans fråga!

Har inte riktigt haft tid/ork/lust att lägga ut det, men bättre sent än aldrig! Här är resultatet:

Jag redigerar alltid mina bilder innan jag lägger upp dom, det lilla kan verkligen göra skillnad ibland! Jag redigerar de inte speciellt mycket, ändrar lite ljus och kontraster, oftast inget mer. Ibland kan jag klona bort något litet störande moment (men då ska det vara liitet, jag och kloning brukar inte vara jättebra kompisar alla gånger ..). Beskär gör jag om det behövs samt att jag rätar upp bilder som är lite sneda. Annars tor jag faktiskt inte att det är så mycket mer? Förut satt jag jämt med massa autokorrigeringar, men jag har kommit fram till att det 98/100 inte blir snyggt!

Alla människor har sin egen redigeringsstil, det är olika från person till person. Vissa redigerar nästan ingenting, vissa redigerar för mycket. Allt är upp till en själv och alla kan inte gilla alla stilar!

Den här bilden har Karin fotat, tycker bilden är väldigt härlig men dock är den överexponerad. Men med ps kan man lösa det mesta! Jag beskärde bilden för att få bort den övervita himlen (dock är även ''orginalbilden'' beskärd), sedan drog jag upp nivåerna för att få bort det väldigt ljusa. La även till lite extra kontraster och ändrade färgerna. Försökte leta efter en bild som jag själv fotat som var överexponerad, dock hittade jag ingen som var så pass tydlig och allt sånt.

Har inte hittat på någon nya fråga ännu, men det kommer när jag kommer på en bra! Om ni har någon bra, ge gärna förslag. (;

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar