söndag 5 september 2010

Dagens ridpass!

Blev lite dressyr på stora banan, perfekt att rida på kvällen. Lagom varmt men dock lite knott ute som störde Miro. Gick bra att rida, red först bara lite halvt kravlöst runt på ett fyrkantspår ca 20x40m och sedan på en stor volt som Klara ridit upp innan. Började sitta ner lite smått och galoppera. I galoppen arbetade vi endast med känslan, få en lugn ponny med bra aktivitet bakifrån. Rullade mest på i lättsits och satte mig och kortade ihop honom mot slutet av galoppen. I skrittpausen skulle jag gå ner en bit på banan och när vi är längst ner gör han en helomvändning och ja, tur man har balans och är snabb. Jag satt lixom och skrittade på långa tyglar och jävlar vad snabb han är! Vad som var farligt vet jag inte .. Men det var vääääldigt läskigt där nere. ;p

Sedan fortsatte vi att arbeta i trav på den stora volten, jag kan faktiskt sitta ganska bra på honom nu. :D Dock är min hand sådär ostadig igen .. Usch, den ska vi jobba bort igen! Han slappnade dock inte av riktigt efter det som hände nere på ridbanan, men det är godkänt. Sedan travade vi av och skrittade av. Känns bra inför helgen i alla fall, har dressyr på lektionen på tisdag och på onsdag ska vi träna för Pernilla. (:

Bilder från travet idag kommer när jag redigerat och kollat igenom dom, dock får det ta den tid det tar innan de är färdigredigerade. ^^

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar