tisdag 7 september 2010

Dagens ridpass

Jag rider verkligen världens sämsta tid, samling kvart i 5 och ridningen börjar 5 .. Vilket betyder att Miro måste stå och bli frästad ca 15min av de andra som äter när jag gör iordning honom.

Ridningen gick bra i alla fall, dörren ut var öppen och det är bra träning för hans huvud. (; När jag skrittade fram (går in innan de andra och börjar skritta) så red jag på en volt där nere i båda varven tills han slutade spänna sig, behövde gå förbi max 2ggr/varv sedan förstod han att det inte var farligt. Som framridning red vi innanför spåret ganska mycket, bra för då får man verkligen koll på alla delar. Red 3 serpentinbågar över medellinjen och lite framdelsvändningar, sedan galopperade vi på volterna i båda varv. Miro var ganska lugn, men det kändes som vi stod still på stället och galopperade bitvis .. Sedan blev det skrittpaus.

Att rida skänkelvikning på långsidan är inte alls lätt .. I höger varv gick det sisådär, när vi bör varv kändes det som jag just kommit på hur man faktiskt skulle göra, haha. Vi red skänkelvikning på långsidorna och sedan fick vi välja om vi ville jobba med travarbete med skrittövergång på andra långsidan innanför spåret eller om vi ville jobba med galoppen på fyrkanten. Jag valde givetvis att träna på fattningarna, och jävlar vad bra det gick! Dock var han lite övertaggad och ville gärna fatta galoppen själv. (; Skänkelvikningarna i andra varvet kändes mycket bättre och gud vad jag kom åt honom bra! Fick i läxa att rida mer sånt när jag rider själv, bra då vet jag nått jag kan träna på. Väldigt nöjd med honom och imorgon blir det dressyrträning! :D


Du är den bästa. ♥

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar