lördag 13 november 2010

12 november (gårdagen)

Sista dagen på praktiken, skulle lätt kunna stanna kvar en vecka till om man säger så .. På förmiddagen fixade vi allt i stallet, mocka, sopa, lägga in hö och ja allt sånt där. Efter fikat tog vi in hästarna vi skulle rida och fixade iordning dom. Jag fick rida Samritha, det gick bra. Dock böt jag läder på sadeln för mina ben är lite för kort för 155 läder, haha! Sist jag red henne var förra gången jag hade praktik, alltså i februari så det var ju ett tag sedan och det märks tydligt att jag utvecklats sedan dess! Då var det Samritha som sprang runt med Jennie på ryggen, haha.

Ibörjan var hon lite bara springa springa, och sen slog hon med huvudet så jag höll på att bli nockad, specellt i galoppen. Dock hittade vi ganska fort en bra takt och tempo. Sedan när vi fick börja rida övningen så blev det bra. Vi red SLALOM (jag tror inte jag ridit slalom sen jag red i nybörjarna eller nått?) på ena långsidan, vände rätt upp med skrittövergång på medellinjen, ut åt andra hållet och tempoväxlingar på andra långsidan och upp på medellinjen igen. Bara rulla på så och rida ut i vartannat varv. Gick bra i alla fall, satte mig ner på henne och då var det lättare att rida ihop henne. Slalomen flöt på bra, vart lite vinglit förtsa gången bara men sedan spårade hon fint och så. Det som var sen var att högerbogen inte ville följa med riktigt i hörnen, annars var det bra. Susanne sa att jag inte såg ett dugg liten ut på henne .. hmh! Hon är ju stooor!


Letade på första bilden jag tog på Samritha, tagen med min gamla kompaktkamera och allt! Kommer ihåg att jag tyckte hon var supersöt när hon kom och jag minns hur chockad jag blev när jag fick rida henne på lektion en gång, gamla minnen!

Sedan sadla av och borsta innan lunch. Efter vi ätit var det i vanlig ordning dax att ta in ponnyerna och fodra lunch och sedan vänta på att få borsta. När vi var färdiga med allt mockade jag åt Miro och tog in honom, sedan gav vi oss ut på en liten skritttur mot Norddalen med Klara och Gerda. Det gick bra, vi gick in på en åker också och jag travade något varv men sedan valde jag och skritta i stället. Kramsnö + inga snösulor = snöstyltor. Jag tyckte inte det var så lämligt att trava då efter som han snubblade hela tiden. Klara tog en bild på oss också, hihi!

När vi kom tillbaka lite sådär halvblöta pga det lilla höstregnet fixade vi klart allt med hästarna och sedan hade jag insläpp. Det gick bra, alla skötte sig exemplariskt! Till och med Robbie den duktiga flickan, gick bravid mig hela vägen in utan att stå på bakbenen, backa eller trava. Blev lite travinslag när vi kom in i stallet men annars var det lugnt! Efter insläppet tog jag, Klara och Sandra lite colatime innan de smorde lite. Jag orkade inte. (a)

När de smort klart så gick jag och Klara hem till mig och kollade på Coraline och spegelns hemlighet, vi skulle kolla på den så den inte var för läskig för barnen på spökkvällen, hihi! Den var mystisk! Sen rullade kvällen på och jag han inte slä mig ner här ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar