söndag 7 november 2010

En stor häst!

Planerna blev lite ändrade, haha. Strax efter jag hade publicerat det föregående inläggen skickade Klara ett sms och frågade om jag hade lust att rida Gerda för hon skulle inte hinna, så jag drog tillbaka upp till stallet på en gång och hämtade in henne och började fixa iordning.

Red i ridhuset, ibörjan var det lite fullt sjå att bara hänga med i henens stoora rörelser och sen reds hos lite hårdare igår och det tror jag att hon kände av. Och när man mötte någon var man tvungen att se jättesur ut och lägga öronen nästan i kors bakåt och ja. Men efter lite tempoväxlinga och övergångar blev det bra. Galopperade lite på fyrkanten också, rullade bara på. Hon kändes riktigt bra mot slutet och då går hon lite mer av sig själv också. Stora hästen.

Bild från när jag red Gerda i våras.

Nu sitter jag och väntar på maten, är riktigt hungrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar