tisdag 30 november 2010

30 maj 2010

Det var det datumet jag träffade min älskade Miro första gången, första gången jag såg honom, första gången jag nuddade honom. Det är 6 månader sedan idag, ett halvår!

En dag jag alltid kommer minnas. Mamma och pappa hämtade mig och Johanna eftersom vi sovit där den natten, tacokväll. Dagen innan hade jag och Zanzibar gjort våran sista träning tillsammans! Vi åkte först och provred en ponny i Mantorp, ingenting i min stil. Man var tvungen att rida endast med handen och ponnyn bara la sig i handen och var stark, usch!

Vi åkte istället vidare ner mot Vetlanda. Där svängde vi av de större vägarna och åkte in på mindre. Tillslut svängde vi upp rakt in i skogen och efter några minuter tog träden slut och vi kom fram till en gård. Där bodde han. I stallet tittade han ut över boxväggen med sina stora, fina ögon. Han var så söt! (och det är han ju såklart forfarande, haha! ;D) Pussfläcken fick mig att bli lite extra kär, hihi.

I ridningen kändes det så rätt redan från första stund. Han var visserligen rund som en köttbulle och jag minns att han var ganska seg. Men jag vart kär! Jag hade kunnat tagit med honom på taket hem på en gång ..

Att det var Miro jag ville ha visste jag redan efter vi provridit honom, men det ville inte Johanna. Men hon gav med sig, och tur var väl det, för ett liv utan Miro finns inte i min värld. ♥




2 kommentarer:

  1. Usch så tjock han var! Jag kommer ihåg att han var tjock men inte så tjock! Vi är så glada att han får bo hos er.... Massor av kramar från "Högelidarna"

    SvaraRadera
  2. Ett PS. Jag hoppas verkligen att ni kommer och bor hos oss i sommar. NF-Mästerskapen är nämligen i Vetlanda igen 2011...

    SvaraRadera