lördag 13 november 2010

Stallet stallet stallet!

Herre gud, jag tror jag bott i stallet sen i söndags .. Nu har jag i alla fall varit och mockat lördag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag och lördag, bra jobbat! Vi lyckades dra igång på min gamla cdspelare när vi skulle mocka, lite ståltråd och en kratta så var det öst och vi kunde poppa radio!



Vår egna antenn var vi tvugna att placera runt en kratta, annars vart det brus!

Allt flöt på bra så vi fick som vanligt dötid så vi passade på att dra fram grejor till spökkvällen, höbalar att sitta på uppe på logen och ett skåp, haha. Sen när vi var färdiga med allting satt vi i samlingsrummet och gjorde inte så mycket förrens vid 3 tiden när vi började gå ut och ställa upp maschaller (jag vet inte hur det stavas!) och hänga upp vår fina högubbe. Tog sedan in alla hästar innan jag och Karin begav oss till höskullen. Jag låg gömd där i hösilagehögen med en asläskig mask, var lite svårt att hålla sig för skratt eftersom jag skulle ligga där helt tyst och stilla medan de berättade spökhistorer uppe på logen, sen blev det kanske inte så lyckat .. Sen när jag skulle skrämma dom sa Klara kodordet till när jag skulle tända lampan i masken och komma upp ur höet lite för tidigt men det funkade det också. Sen gick jag och Klara till nästa ställa, bakom granhäcken. Var ganska skoj att smyga runt och kolla på barnen som skrek, sen när de kom till granhäcken så lät vi den och sådär. Vart en lyckat runda, förutomde små missödena på höskullen. Det var en timme kvar tills pizzorna skulle hämtas så barnen lekte i ridhuset med nägra från us medan jag, Klara och Sandra gick och plockade ner högubben och släckte och polckade in maschaller. Det var sedan dax för pizzorna och hämtas och ner de var på plats blev det Coraline, igen. Efter 2/3 delar av filmen fodrade jag och Klara och sedan var den nästan slut och man fick åka hem.

Ännu en heldag i stallet och jag är helt slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar