måndag 8 november 2010

Full rulle!

Det är nog fan lika intensivt att ha prao som att gå i skolan, haha! Jag verkade lite smått bortglömd imorse, Cissi frågade varför jag var i stallet på morgonen och Pernilla kom nog på att jag skulle vara där när hon såg mig typ, haha. Jag behövde i alla fall inte gå på någon rundvandring och inte heller ha den där skylten som det stod ''praoelev'' som de skickat från skolan, det var jag glad över!

Men jag har väl fått gjort det vanliga, mocka och släppa ut hästar och sånt. Fick plocka ur tvättmaskinen när de andra fyra praktikanterna sanerade Helios box, rätt bra tyckte jag då. Var dessutom mina två schabrak som tvättas. Tog mig även friheten att fixa lite snyggt i schabrakhyllan. Vi letade efter vintertäckena till ridskolehästarna också.

Efter lunch tog vi in ponnyerna och sedan fick de äta medan vi vägde upp höet. Sedan borstning och vistitering, efter det frågade jag Cissi om det fanns något mer vettigt att göra och hon sa nej och att jag kunde få sluta. Bra tyckte jag för då han jag rida Miro i lugn och ro innan lektionerna så jag hämtade in honom från hagen och började fixa iordning.

Dock sprack hans världsbild när vi kom in i ridhuset, det var ju sladdat!! Han kändes fin i alla fall, hade bra bjudning framåt och blev lång och låg, dock är det den där näsan som vill krypa in lite för mycket. Cissi var in en stund lite och gnällde på mina avbrott från galopp-trav, så jag fick glatt göra om det .. Sen gjorde jag ordentliga utifall hon skulle komma in igen! Han fick skritta av läänge innan vi gick in i stallet för borstning och eftermiddagsmat. Imorgon ska Ylva hoppa med honom på lektion, visst är jag snäll som lånar ut min ponny? Bra för honom att få hoppa, annars blir det bara när Johanna hoppar på lektion ungefär ..

Efter stallet blev det sjukgymnastiken sen hem och vända och sedan usmöte. Ett låångt sådant, men kladdkaka och kakor efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar