onsdag 24 november 2010

Dressyrträning!

Vet ni hur glad jag blev när jag kom till stallet och såg att Robbie var inne? Typ SÅHÄR! :D Dock fanns bara en insläppare på plats, men Johanna var ju också med och Moa hjälpte också till så det var bra. Pappa fick ta in lilla Mary. Alla andra skötte sig bra, Francy var lite orolig bara. När alla hästar var inne, avträckade och fått mat hjälpte jag Maja att väga hö, tyckte synd om henne som skulle få väga upp alla em påsar helt själv .. Jag vet själv hur otroligt tråkigt det är!

Sedan var det dax att fixa iordning Miro för träning, vi vart lite tidga + att de innan frog över så vi fick stå och vänta en stund. Han stod där lös och sov ungefär, haha. Träningen gick bra, värmde upp på fyrkanten med massor av hörnpasseringar i båda varven. Vänster går bra men höger är vääldigt jobbiga tycker han eftersom han måste trampa över med högerbak då. Red sedan på volten i vänstervarv och la en 10m volt åt höger vid x, första gångerna provade han nya metoder hela tiden för att slippa undan att använda högerbak till 100% men med tiden blev det bättre. Sedan red vi i höger varv och la en 10m volt åt vänster vid x och vid a gjorde vi en 10m volt och ur den galopp och galoppera ungefär till vändningspunkten för att få en bra övergång innan det var dax för volt igen. Det gick bra, höger bak kom in mer och mer. Sedan red vi runt på fyrkanten igen med hörnpasseringar, vänster gick bra men höger var fortfarande jobbiga. Men fin var han! Sedan travade vi av på volten och han var gudomlig! Jag älskar den där ponnyn. ♥

Jag är riktigt nöjd med honom, visst, han surar ur ganska mycket till och från men han inser efter en stund att det inte är någon idé att fortsätta eftersom jag hela tiden håller ramen så det finns två val, fortsätta sura och streta eller ge efter och då väljer han ju det som är lättast, ge efter. Han testar i ena hörnet vid läktaren då och då också, men inser snart att det är meningslöst.
 

Imorgon tar vi det bara lugnt och joggar. Sedan får han 3 dagars välförtjänt vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar