söndag 21 november 2010

Ridpass!

Bara för att jag för en gång skull lagt upp en superbra plan på vad jag skulle göra så var det fler som bokat upp sig samtidigt som jag .. Så är det nästan jämt när jag planerat något! De måste veta det i sitt undermedvetna, eller nått, haha.

Med en lite omläggning fick det bli att mest jogga runt på volten, flytta lite för skänkeln på öppna delen och sen galopparbete. Galopparbetet bestod först av att bara rulla på, sedan satte jag mig ner och samlade ihop galoppen för att sedan länga ut honom och jävlar vad han tog i då! Efter det bara hitta tillbaka till normaltempo. Började åt höger och sedan skrittade jag en stund innan jag gjorde samma sak i vänster. Efter lite trav red jag övergångar i trav-galopp, och det gick riktigt bra! Han surade faktiskt inte ihop, vilket han brukar göra ibland i just den övningen. Vart bara ett sureri, hihi.

När jag ridit klart tog jag av honom grejorna och gick för att hämta ett täcke, tror ni inte hästen lagt sig ner och rullat under tiden .. Så jag fick glatt borsta av honom! Blev sedan att mocka och plocka ihop grejor, provade även ut ett 100g täcke, så att alla remmar stämmer in på honom. Jag bara älskar färgen på det täcket!

Min racerponny!

Pappa var upp och hämtade pizza på stan och på hemvägen hämtade han mig, inte varje dag jag får skjuss från stallet inte. (;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar