torsdag 11 november 2010

Torsdag

Näst sista dagen på praoen .. På morgonen gjorde vi som vanligt det vanliga, allt i stallet. Efter fikat fixade vi med underlaget i ridhuset, flyttade runt det så det blev jämnare fördelat. Torkade även av alla underbart vackra JOFA-hjälmar och fixade till bland alla hjälmar och västar och städade ekonomidelen innan lunch. Vi tog in hästarna lite tidigare och fodrade för att Susanne skulle iväg men det gick ju bra det också. Vi fick lite arbetsuppgifter, ett papper med frågor om typ vad hästen vaccineras mot, normalteperatur för olika åldrar (föl, unghäst och vuxen) och lite sånt där, det mesta kunde jag faktiskt redan.

Näe Sofie kom var det hästar som skulle borstas och ridhus och duschspilta skulle virkonas, dock fick vi bara igång den ena spraysaken. Den andra fick förstod vi oss inte på hur man skulle skruva av locket eller vad man ska säga .. Så jag fick borsta istället för att virkona, haha. När jag fick sluta tog jag det lite lugnt innan jag mockade åt Pelle och Miro, sedan vänta lite till innan jag tog in Miro. Vänta ännumer tills det blev dax att ta in hästar.

De var väl hyffsat snälla, Robbie hade svårt att skritta och travade mer in, men inga resningar bara ett litet småhopp ibörjan! Love fick något spel och Pelle var på bushumör annars var det lugnt, fast ja, idag var det kanske inte så lugnt som det borde vara!

Johanna har ridit Miro på lektion idag, dressyr för Sofie. De skulle rida skänkelvikningar så hoppas det gick bra, har inte pratat med henne ännu. Imorgon blir det en liten skrittur och eventuellt att jogga lite på någon åker beroende på hur de ser ut. Egentligen är det vilodag imorgon men ingen hinner rida honom på lördag och att vila två dagar + träning på söndag lät inte speciellt lockande. Då blir det en hyperponny! ;D Bra för honom att komma ut lite också.

Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska göra ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar