onsdag 3 november 2010

Lite mer rosa, lite mer bättre!

Hihi, söt rubrik var? Miro fick stå inne idag på morgonen, han var lite småpupp när vi kom strax efter nio. Borstade honom och Felicia lindad, det är bra! Jag kan bara linda bak med mina rosa fleecelindor, för när jag lindar fram ser det ut som han har rosa bollar på benen .. Sedan flätate jag svansen och knoppade pannluggen, och satt i rosa rosetter. Ni förstår kanske att rosa var dagens tema?

Red i ridhuset, joggade bara tunt lite granna. Satte inga större krav på honom. Han jobbade ganska bra med högerbak idag, det gillas. Lulade runt på lite halvlånga tyglar oi en lång låg form. Han vill gärna hamna bakom lod i den långa och långa formen, men vi jobbar på det. Det är trots allt mycket bättre än vad det var innan i alla fall. Galopperade lite också, lättsitts sen fick han bara rulla på. Busade lite på långsidan också! Sedan travade jag lite på långa tyglar, det är lite skoj, haha. han sökte sig ganska bra neråt i alla fall.

Sen red Felicia lite, travade lite och galopperade lite. Sedan sprang vi in i stallet, för det spöregnade! Tog av honom grejorna och borstade. Sedan fick han torka medan vi plockade undan grejor och höll på med massa annat. Regntäcket åte på och vi gick i turbo ut i hagen. Mockade och fixade allt sånt och nu sitter vi här.

Bilder kommer snart!

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar