söndag 7 november 2010

Stalltjänst!

Nu har jag just kommit hem från stallet, jobbade nu på förmiddagen. Började med att rida Zanzibar (få betalt för att rida, inte dumt va?) och det gick bra. Han är bara vääldigt liten, men det går. Travade först lång och låg och sedan galopperade vi lite. Galoppen ska vi nog inte prata så mycket om, haha! Han var superstark i den men bitvis kändes det ganska bra i alla fall. Avbrotten ser nog lite skojiga ut dock, då blir han en liten ponnytravere! Och nu var det svårt att sitta ner i hans trav, för han rörde sig inte så mycket .. Aja. Svettig ponny, så han fick stå inne fram till lunch.

Sedan blev det mockning och fika, mocka färdigt efter fikat och sopa och lägga in mat. Vi passade på att mocka åt våra egna också så jag fixade Pelle då på en gång, så slipper jag göra det senare. Efter lunchfodringen hade vi lite ''minimöte'' inför spökjakten nästa helg, jag, Klara, Sandra och Amanda gick vändan och lite sånt. Vi kollade runt lite på kyrkogården också.

Ikväll ska jag fota när Klara rider Gerda. Johanna är och rider Miro nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar