onsdag 10 november 2010

9 november (gårdagen)

Ja, igår var det verkligen full rulle! Var i stallet mer än 12,5h, så jag vara gaanska trött när jag kom hem. Förmiddagen rullade på med mockning, sopning, krattning och att sånt där. Efter fikat satt jag, Cissi och Linda upp skyltar med prickar i hörnen vid vändningspunkterna. Uppe vid A ser det rakt och fint ut, men nere vid C ser det rent ut sagt förjävligt ut .. Det var dörrar, gångjärn och plexiglas i vägen, vilket gjorde att de inta hamnarde riktigt på samma höjd osv. Dessutom ville inte häftkuddarna fastna på sargen, så vi tog häftpistolen istället. Men i den var det slut i stift och innan vi fått i rätt storlek av stiften och dessutom fått i dem i apparaten var det snart lunch, men vi han få upp skyltarna i alla fall. Vi mätte även ridhuset och det är inte riktigt enligt måtten, det är tex 20,20m brett och inte 20m och på längden stämde det inte heller riktigt.

Efter lunch tog vi in hästarna och fodrade i hagarna, kollade igenom allting i sadelkammaren så att det såg bra ut och smorde även lite. Sedan var det bara borstning av hästarna kvar. När det var färdig borstat mockade jag åt Miro och fixade med Miros och Gerdas mat och vid halv 4 tiden började jag ta in dom, i snöovädret. De fick äta lite innan jag började med borstningen och sedan plockade jag fram grejor.

Ja, kanske ska lägga till att jag faktiskt hoppade Gerda på lektion. Så jag fixade iordning henne och Ylva Miro, sedan in i ridhuset för att bygga. Det gick bra att rida, dock höll jag henne för mycket så hon hoppade så kraftigt att jag höll på att flyga av ibörjan, haha! Sedan gasade jag på lite sista sprången och då blev det bättre, men jävar vad fort det gick. Jag är verkligen inte van att rida storhästar och Gerda är ju inte lika kvick på samma sätt som Miro heller.

Det såg bra ut när Ylva hoppade Miro också, han var såklart supertaggad och glad! Ylva var nöjd hon också så det var bra, då kan jag kanske få henne at hoppa honom någon mer gång. ;)

Mamma var upp och köpte täckte till Miro också, hon köpte två stycken som vi provade. Slutade med att det blev ett svart med halvhals från Aubiose, det satt mycket bättre än det andra och på det andra täcket var det superkonstigt knäppning också!

Efter lite prat i samlingsrummet med Klara, Sandra och Karin broddade jag Miro bak. Gick bra att pilla upp hålen på alla utom i ett, för där hade en sten fått för sig att bo. Men efter att jag lyckats dela på den tog KLara över och hon lyckades få bort den! Så nu har han broddar i trakterna bak också. När han blev skodd fick han ju bara brodd fram, men nu har han bak också.

Sen hem och äta och sånt, sen sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar