tisdag 30 november 2010

Bästa ponnyn. ♥

Skönt med halvstudiedag, men trots det har jag hunnit med 4 lektioner i skolan! Som jag nämnde igår gick jag direkt till stallet oc böt om och plockade fram alla saker, sedan hämtade jag in Miro. Borstade av honom och sadlade och tränsade och in i ridhuset. Skrittade fram honom vid hand idag, mest för att vi skulle passera den livsfarliga dörren nere vid läktaren. Ja, den röda dörren ut är inte röd längre .. Den är vit av frost, ni kan ju kanske ana hur världsbilden spricker för vissa, haha.

Red på mittvolten idag, först bara jogga fram i en lång och låg form. Tog upp honom i formen och satte mig ner och jobbade igenom honom lite nersuttet i båda varven. Sedan tog vi galopp, en lugn och stadig galopp faktiskt. Han kändes fin från början och försökte inte bara springa iväg. Gjorde mycket tempoväxlingar, samling och ökning och även normaltempo. Riktigt lydig och fin! Gjorde det i båda varven sedan tog vi skrittpaus.

När vi skrittat på långa tyglar en stund i båda varv jobbade vi på små volter i båda varven. Det är verkligen en jättebra övning, man känner verkligen tydligt om någon bit inte är på plats. Red även lite skänkelvikningar och bogen in i båda varven, och avslutade med övergångar trav-galopp. Riktigt bra känsla hade jag, när jag travade av tog han ett jättebra stöd i den långa och låga formen, och nosen var inte bakom lod. Hade jag tänkt till skulle jag tagit dressyrsadeln istället för hoppsadeln, haha!


Det var en nöjd, trött och svettig ponny som jag ställde in i boxen. Han fick äta sitt lunchhö lite senare och sen fick han ett fleecetäcke på sig. Jag mockade åt Gerda medan han åt lite och sedan parkerade jag honom och en hötuss i Gerdas box medan jag mockade åt Miro. Tog undan grejorna och sa hejdå till Miro innan jag gick hem.

Klara är på praktik hos han på bilden den här veckan så jag tar hand om Gerda. Jag är absoult inte avundsjuk på henne ..

Nu sitter jag och väntar på mat! Vid 5 ska jag upp och ha teori, vi ska titta på filmer från när Susanne filmat oss. Det är en hopplektion och en dressyr, på hoppningen red jag Gerda och det gick ju som det gick, haha. Ska bli spännande att se i alla fall! Dressyren gick inte heller bra, Miro var ett riktigt sto den lektionen och surade på allt, mötte vi någon var det öronen bakåt och in med rumpan och ja. Dock har jag för mig att vi fick till bra öppnor då! Vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar