tisdag 23 november 2010

Dressyrlektion!

Det är skönt att jag slutar tidigt varannan tisdag, som idag till exempel. Jag hann mocka innan jag tog in Miro, så skönt! När jag kom ut i hagen såg jag bara två hästar, Martix såg jag inte alls .. Men han kom fram efter en stund, haha, han hade stått gömd bakom Con Rise nere i hgen drdet är mörkt. Aja, intresseklubben sprängs av överbelastning!

De gick bra att rida i alla fall, ibörjan var det den där energin som måste ut, haha. Vi jobbade bara på volt, jag red nere på C volten och det är bra träning för Miro, läktaren och monsterdörrar är ju lixom väldigt läskigt till och från. När vi ridit fram ordentligt i alla gångarter flyttade vi hästarna i skänkelvikning i skritt, lite klurigt me högerbak men det fungerade bättre och bättre med tiden, vi gjorde det år båda varven. Efter det gjorde vi galoppfattningar från skritt, det fungerade bra tills Robbie fick något spel och så ville Miro hänga på, men det sa jag nej till. Då är man tvungen att sura ur och vägra gå där jag ville och sedan kickar vi lite granna och sedan är det lättare att leva igen. Han är bara för söt! ♥

Som tur kom han över det snart och fokuserade igen, blev riktigt bra. Han sög verkligen tag i bettet och galopperade, underbar känsla! Men ni anar inte hur jobbigt det är att rida i den galoppen, inte får man mycket gratis inte .. Åka häst kan man inte göra när man rider Miro! När vi travade av ville han gärna springa ifrån lite men det släppte efter några tydligare halvhalter och ''ptrooo''. Är nöjd med honom! Hoppas på att det går minst lika bra i morgon.

Han fick svettäcke och eftermiddagsmat efter ridningen = glad häst. Några rullningar hann han med också! Nu ska jag mentalt förbereda mig för insläpp i morgon, Louise sa att det skulle bli storm i morgon men det vill jag inte tro på! Eller jo, kanske möjligtvis om de tar in alla ridskolehästar till lunch. (a)

Behöver jag ens säga att jag saknar Felicia? ♥
(Och erkänn att bilden är ganska söt!?)

1 kommentar: