tisdag 2 november 2010

Dressyrträning!

Strax eftr två gick vi till stallet, mockade och körde in nytt spån. Slängde ut en del gammalt spån för den delen också, haha. Sen bar vi fram grejor och så innan vi hämtade en halvblöt liten ponny i hagen. Borstade och Felicia lindade, snällt va? Sen blev det sadling och tränsning innan vi sprang bort till ridhuset!

Jag red fram honom på egen hand, red lite framåt på långsidorna och lite volter. Galopperade i lite lättsits. Satt även ner på honom lite innan Pernilla kom, red då 3 serpentiner över medellinjen för då känner jag verkligen hur högersidan hänger med.

Pernilla undrade om jag ville göra något speciellt och jag berättade då om hur vänstergaloppen känds nu på slutet. Red först lite skänkelvikningar och 10m volter, sedan på mittvolten. Både i trav och galopp, i galoppen körde vi ökningar och minskningar, ökningarna gick bra men minskningarna var lite jobbigare. Gjorde det i båda varven. Vi gjorde massor av övningar för att få in högerbak och han blev lite små grining, haha. Men han ändes riktigt fin bitvis, bara jag rider och håller alla delar på plats på honom och på mig själv så blir det bra! Jag är nöjd, han vart riktigt trött och svettig. Tror han kommer ha lite träningsvärk imorgon. Pernilla tyckte i alla fall att det blivit skillnad på min sits sedan förra gången, så det är bra!

Fick skynda mig in i stallet och ta av honom grejorna och lägga på ett fleecetäcke och sedan in på teori och ha foderlära, kom typ en kvart sent. Borstade Miro efteråt och lite så.

Bilder kommer senare, Felicia fotade!

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

1 kommentar: