lördag 14 augusti 2010

2 månader .. ♥ (och otursdag ..)

Idag har vi haft Miro i 2 månader. (:♥ Det skulle vi smått fira med den vackra rosa outfiten som blev införskaffad i veckan och hoppning. Var jättekonstigt att rida Miro, men han är så underbar! Märktes dock att det var ett tag sedan jag red honom, men det gick bra ändå. Red först fram, skritt, trav och galopp. Sedan tog vi skrittpaus och på med västen och korta lädren.

Pappa fick lägga ner ett räcke som låg på kanske 1m till 50cm och sedan galopperade vi mot det, vart ett mysko språng men jag följde med ganska bra i alla fall och kom bara aningen efter. Tog det en gång till och ja, jag la honom jättenära så han hoppade mig verkligen ur sadeln! Jag hamnade typ på halsen och båda knäna på sadlen och han drog iväg och börjar bocka .. Så hejdå hästryggen och hej backen, =ofrivilligavsittning. Det var mitt fel att han hoppade mig ur sadlen, men han hade ju kunnat varit vänlig och kanske gjort något annat än att bara sticka iväg och bocka .. menmen. Det gick bra, jag tappade bara luften en kortkort stund. Cissi kom och hjälpte mig och det var nog tur det .. För sen kollade han på allt annat utom hindret så när vi skulle hoppa igen tvärnitade han och stack iväg åt andra hållet. Hon la ner det i ena kanten och sedan tog vi bort det han kollade på, jätteläskiga flaggor under ett annat hinder, FJANTON! Travhoppade det en gång när det var nerlagt och en gång på 50 igen och sen gav vi oss .. Då hade jag en bra känsla och när jag har en sån känsla slutar jag alltid att hoppa. Dock kommer jag nog vara vääldigt osäker nästa gång jag ska hoppa med honom, men ska trava lite bommar och hoppa över en upphöjd bom inom en snar framtid så tar vi tag i hinder och sånt på lektion senare, då har jag hjälp också.

Sedan travade vi av och det gick bra. Mamma fotade, så bilder kommer sedan. (:

Efter jag fixat Miro vart det att traska upp till Näs och hämta Zabina eftersom Cissi frågade om jag ville rida henne. Gick bra att rida henne, vet inte när jag red henne sist? Tror hon inte blivit riden sedan innan hon åkte till Solvarbo, bara tömkörd. Men det gick bra, vi travade runt på en fyrkant och på volt med skrittpauser. Sedan galopperade vi liite i båda varven också. Borstade sedan och kletade på salvagrejs på hennes mugg .. Stackarn har fått mugg. ): Sedan dra upp Helios till Näs, och så var det en död liten orm där! Men jag tittade inte på den .. På tillbaka vägen åkte vi fyrhjuling, HAHA!

Lägga in mat och ta in hästar och väga upp höet. Och gissa vem som lyckas få kvasten i huvudet, jo jag!

Fredag den 13e klarade jag mig igenom utan otur, men lördag den 14e! Först flög jag av Miro så jag har liite ont i svanskotan, sen den där ormen (även om jag inte tittade på den ..) och sen kvasten i huvudet .. Och nu har jag ont i huvudet!

Med idag var det 2 månader sedan vi hämtade hem Miro, världens bästa! ♥


Världens finaste Miro .. ♥

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar