måndag 23 augusti 2010

Måndag

Snacka om intensiv (eller ja, fullproppad i alla fall) dag! Först skolan och den var inte alls intressant. Hem och åt och sedan iväg till stallet. Hästen var redan inne, jag blev lite matt. Jag fick väl ta tag i mockningen i alla fall och sen kom Klara. Vi kom fram till att vi skulle rida ut en sväng i det fina vädret och trottsa reningsverksbron lite granna.

Vi var duktiga och plockade fram alla grejor och sedan kikade vi lite på Erikträningen. Pappa kom och sa att vi kunde åka till Falun och kolla på sadel men såklart är det väldigt svårt att få tag på en transport när man ska ha den på en timme .. Så det fick bli uteritt!

Vi satt där och tittade i godan ro och konstaterade gång på gång att vi kanske borde gå och borsta, men sen kom Cissi och tyckte vi skulle skritta upp lite hästar på Näs. Så jag fick skritta upp finaste Zanzibar. (': När vi kom tillbaka vart vi turbo!

Gick bra att rida ut, vi kom över bron. Avsuttet och Gerda var så duktig och gick först. (: Sedan red vi Bispergsvändan, travade även lite granna. Sista traven busade jag och Miro lite och galopperade! :D Nere vid bron satt vi av igen och gick över. De var duktiga hästar båda två. Och det var 100 gånger bättre att rida ut än att rida någon halvdan dressyr nere på lilla banan, jag gillar inte att rida på den.

Kollade på sista Erikgruppen sen, knottigt som fan var det .. Fotade lite också, blev lite halvdana bilder eftersom det började bli mörkt. Kommer kanske lite bilder imorgon. (:

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar