tisdag 31 augusti 2010

Jag lever!

Men jag var kritisk i morse .. Konditonstest på idrotten och till min besvikelse var det inte spöregn idag. ;/ Berndt sa innan i började ''alla som haft Karin innan kan räkna med att sänka sitt resultat med ungefär en minut'', snacka om att man kände sig väääldigt motiverad och peppad till att springa .. knappast! Men det gick bra, efter första varvet (1km) låg jag på 5,5min, i våras vet jag att jag låg på 6min. När jag gick i mål stod klockan på 11,09min och i våras sprang jag på 11.45min! Vad som gjort min kondition så mycket bättre vet jag inte, haha. :p Bara att satsa på att ligga under 11 min i vår då. (;

Direkt efter skolan blev det stallet och ta in Miro. Böt om och borstade av honom, ut och bygga lite bana i paddocken. Jag tror alltid att saker ska ta mycket längre tid än det egentligen gör, men aja, det blev en ordentlig framskrittning i alla fall. Att hoppa är en nära döden upplevelse, en skräckblandad förtjusning. Känns verkligen som jag är tillbaka till ruta ett i hoppningen igen, där jag och Zanzibar låg efter jul förra året när vi började skutta lite smått igen. Miro var taggad till 1000 ungefär, travhoppade först ett kryss och landade i galopp, det gick bra. Sedan bygdde vi på att vi skulle hoppa en oxer på diagonalen i galopp efter det. Första gången la Susanne till min stora lättnad ner bakbommen! Han hoppade som fan över ändå och jag höll på att hamna på halsen igen. xD Gången efter det skulle vi även fortsätta och hoppa långsidan där tre låga hinder i följd var upplagda, jag försökte få att jag skulle slippa mellan hindret men icke! Aja, nu låg oxern upplagd bara i ena bakkanten och vi skuttade över. Han (jag) nitade på första på långsidan, det var helt mitt fel för jag fokuserade bara på första hindret istället för hela långsidan. Tog om det och det gick bra. Var tvungen att hoppa allt en gång till och den här gången hoppade vi tom oxern upplagd! Flytet blev bättre och ja, bra känsla. Men fyfan vad stark och taggad han blir och vad han hoppar! Det jag är mest rädd för är att han ska hoppa mig ur sadeln eller att jag ska rycka honom i munnen .. så mantag är bäst! Men jag är nöjd med honom. (:

Idag kom även en med en dressyrsadel som vi provade, jag kan bara säga att det var en väldit mystisk och läskig tant! Hon sa en hel del som man lixom inte bara säger och struntprat, vad hon sa behöver vi kanske inte gå in på men jag är glad att Miro inte förstod vad hon sa! Sadeln glappade bak när jag red, så nej. Men den var skön att rida i, dock skulle det varit en 16,5'' istället för en 17'' om man ska se ryttarmässigt. Men men, bara att fortsätta leta ..

Imorgon blir det trodligtvis en vända ut med Klara och Gerda, vädret ska vara bra så vi hoppas att det blir det också! (:

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

1 kommentar:

  1. prova en wintec dressyrsadel !
    de är otroligt sköna och finns med luftstoppning som formar sig efter varje ridtur ! :)
    går även att byta koppgärn ! :)

    SvaraRadera