fredag 27 augusti 2010

*Rubrik*

Skola är inte kul, idag var nog den absolut tråkigaste och segaste dagen på länge! Fick sluta typ 1h tidigare för vi hade vikarie på son så det var ju bra i alla fall. Och det är kallt, jag hade sockor och vintehandskar när jag cyklade till stallet idag. (a)

Var i stallet vid halv 5 och gjorde absolut ingenting fram till halv 7. Jämförde och inspekterade skillnaden på klubbens Globus Clic och våran, skillnaden är att deras är en 17'' bomvidd 32 och våran en 16'' bomvidd 36 om nu någon undrade .. Sen skrittade jag upp Zanzibar på Näs, var jättelänge sedan jag red honom, 3 hela veckor! Det konstiga är att jag faktiskt inte längtar efter det så där fasantfullt mycket? Enda gången jag saknar det är när jag får skritta honom till Näs ..

I alla fall, väl tillbaka tog jag tag i borstning av mitt lermonster till ponny. Usch! Man tuggar damm (grus?) i timmar efteråt .. ;s Sadlade och tränsade och gick ut till Cissi som kollade på sadeln. Vi (hon) har kommit fram till att vi byter våran 36a mot en 38a och går även från 16'' till 17''. 16'' blir för litet för mig och hon trodde inte det skulle bli några problem för honom att gå upp. Böt till hoppsadeln och red lite på lilla banan. Gick inte alls bra, han bara tittade på allt och gick som ett tåg. Red inte alls så länge, travade fram, galopperade och travade av. Idag var en såndär dag när jag absolut inte orkade ''bråka'' utan bara gjorde det bästa av sitautionen. Vi var dessutom ut på vilda äventyr, vi gick över gräsmattan vid paddocken själva(!!!!) utan vägvisare! Miro höll fan på och dö verkade det som ..

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer ..

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar