måndag 30 augusti 2010

Åååh .. ♥

Kände verkligen inte för att rida när jag kom till stallet idag, det regnade ute och ja, en sån där dag man helt enkelt inte ska göra någonting. Plockade i alla fall fram alla gerjor och började borsta, Miros hobby är verkligen att rulla .. Man tuggar damm i timmar efteråt! När han var färdig bortsat gick jag och hämtade Helios dressyrsadel och la på. Den låg i bekvikt, blir jag förvånad? Så vi tog på hoppsadeln och allt annat och sen gick vi ut. Det duggade lite smått när jag skrittade fram bara, sen slutade det.

Det gick bra, han var nog lite trött från igår. Han var lugn, nästan lite seg bitvis. Travade runt på volter och serpentiner, gjorde även någon skänkelvikning i både skritt och trav. Sen galopperade vi och fyfan vad bra det gick! Behövde påminna honom en gång precis efter fattningen att det faktiskt var jag som bestämde farten och sen bara rullade han på. Provade att öka och ta tillbaka igen och han var lika lugn och fin igen, gav honom handen och han bara fortsatte och tog ett lägre stöd. Jag minns inte senaste gången har var såhär lugn, ååååh! ♥ Jagg ville bara fortsätta galoppera ... (a) Samma sak i andra varvet och det gick lika bra! Avtravningen gick bra den med, han var verkligen bäst idag. Som avskrittning tog vi en vända i Dalsbyn med Klara och Gerda, och han var duktig även då! Tittade inte alls som han brukar och blev spänd en gång, helt kalastoppenbra!

Han är verkligen superdyr idag, faktisk inte ens till salu. Hoppas han är snäll imorgon, då ska jag hoppa honom på lektion .. Jag är nervös!

Jag och Klara borstade även på Mary, som avslutning kliade Klara på henne och Mary kliade mig på ryggen. Det var så sött, och hon kliade verkligen för allt vad hon var värd! Travligt med helosan och morotsgegg i håret, haha. (;

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar