söndag 22 augusti 2010

Veckans fråga!

Förra veckans fråga är nu avslutad och såhär blev resultatet;

Jag rider alltid Miro på tvådelat bett, just nu har jag ett tvådelat eggbett. Det är smalt med ganska små ringar och han fungerar väldigt bra på det. Har ett vanligt tvådelat tränsbett också men dock är det lite kort så han får skav av det och därför använder jag det ytterst sällan (aldrig kan man nog säga) men ska köpa ett längre eftersom jag vill kunna variera mellan lösa och fasta ringar + att det är jobbigt att behöva byta bett om man ska ha ett annat träns. ;p

Idag är väldigt många emot tvådelade bett, jag förstår faktiskt inte varför. Har hänt ett flertal gånger att jag diskuterat bett med olika personer på msn och jag får alltid samma motfråga när jag nämner att jag rider på tvådelat bett; ''Varför?'' och sen tycker de att jag är dum i huvudet. Jag har ingenting emot det, ett bett som passar hästens mun bra (varken för kort eller för långt) ska inte göra hästen någon skada. Jag har i stort sätt bara ridit på tvådelat bett sedan jag började rida och har aldrig varit med om den så kallade ''nötknäppareffekten''. Jag tänker med andra ord inte byta ut mitt tvådelade till ett tredelat eftersom jag inte ser någon anledning till det.

Jag fortsätter lite gran på temat från förra veckan och veckans fråga är; Vilken nosgrimma använder du? Även denna vecka kan man välja mer än ett svar!

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar