måndag 2 augusti 2010

Kursdag 1

Red dressyr på Miro på fm, han var vääldigt pigg kan jag säga. Först travade vi runt på serpentinbågar, 4st över medellinjen. In på mittvolten (20m) och där travade vi på ena halvan och på andra halvan flyttade vi hästarna för skänkeln i skritt. Gjorde det i båda varven och fick 0 känsla, det var inte det lättaste att försöka sitta ner i ett någorlunda rätt sätt, inte bli överskjuten till andra sidan och dessutom få koll på tempo och en bra övergång! Sedan trav på ena halvan och galopp på andra halvan. Om Miro fått bestämma skulle vi galopperat i turbofart runt hela fyrkanten, men dock gick inte hans vilja igenom. Vänstervarvet var sådär, någon bra galoppfattning men dock blev han för ivrig i galoppen så den var inte speciellt lugn. Galopperade runt på volten efter ett x antal fattningar/avsaktningar och då blev det bättre i alla fall. I höger blev det bättre, dock var han ännu mer ivrig i själva fattningarna men fyfan vilken känsla när vi galopperade på volten!!! Avtravningen blev också bra, där var han lugn. Åååh, jag vill tävla! Även om det är väldigt mycket att finjusterar +att jag inte kan sitta i hans trav .. Anmälningen till hemma lokala är öppen nu i alla fall, så får ta och anmäla mig, någon dag.

Äta lunch och ha lite teori ...

Markarbetet med Zanzibar gör vi så här med; ett stort, brett, svart sträck! Ingenting fungerade, den mjuka Zanzibar jag började sätta igång för två veckor sen var bort blåst. ): Och att trava runt i två punkts sits som framridning var ingen hjälp. Sen travade vi över bommar, upphöjda och på backen. Galopperade typ klockan över bommar också, enda gången jag hade en bra känsla var i galoppen. Nya tag imorgon, sämre än det gick igår kan det inte gå ..

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar