tisdag 17 augusti 2010

Lektionsstart

Vid 2 tiden någongång gick jag till stallet, Sandra och Sofie var i sadelkammaren så stod där och pratade lite med dom. Sedan mockade jag åt Miro och bortsade av Zanzibar. Vid typ 10 i 4 började jag plocka fram Miros saker och sedan gick jag ut för att hämta honom. Inte för att han hade några planer på att komma in men, i vanliga fall kommer han gående och ser överhappy ut men inte idag .. Idag travade han iväg flashigt och snyggt och visade även att han kan göra galoppombyten utan ryttare. Sen fick jag tag på honom.

Borstade, han var bara väääldigt dammig! Var färdig vid kvart i 5 ungefär och när jag kom in i stora stallet gick lektionen innan ut så jag smet in i ridhuset. Så vi skrittade runt och hälsade på alla hörn (och bommar!) så han visste att de inte är hästätande, haha. Lektionen gick bra, skönt det. Nu vet jag att jag får rida för instruktör en gång i veckan i alla fall. Vi travade över bommar på en volt först och det gick riktigt bra i båda varven. Sen gjorde vi skänkelvikning i skritt på diagonalen, det gick inte fullt lika bra. Galoppen tyckte han det skulle vara fullt ös medvetslös som vanligt, fyfan vilken energi han har i den! Sedan travade vi på volterna resten av lektionen. Kunde till och med sitta ganska normalt i traven, framsteg. (y) Nöjd är jag i alla fall. (:

Vi skrittade ut mot Näs med Klara och Gerda sen, spänd som en pinne med örona rakt framåt .. På vägen tillbaka ledde jag honom och då gick han först. (:

Imorgon är det skola .. Fick i alla fall veta en sak idag som gjorde det hela liite roligare! Dagarna blir förhoppningsvis inte lika långa som jag trott. (:

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar