måndag 16 augusti 2010

Miro, min Miro. ♥

Miro tyckte jag var väldigt konstig idag, jag gick ju förbi hans box! Han fick allvarliga bekymmer och tvärstanade och tittade bakåt och sedan frågande på mig. Dammig var nog bara förnamnet .. Drog av alt så gått det gick och sedan var det sadeldax. Vi satt upp på ridbanan och skrittade sedan ner i Dalsbyn. Det gick bra, så länge Gerda gick först. Han var spänd och tittig, men gjorde ingenting. Hoppade till för en fågel på tillbaka vägen, det var det enda. Sen skulle vi prova gå först, men då skulle han vända och greja .. Gerda blev fundersam över vad som var farligt och ville inte heller gå först, men hon är mer lättövertalig. ;p Visst är det ofta bäbishästen visar den gamla gubben vägen? :D

När vi kom tillbaka red jag ett dressyrpass på 15-20min på banan. Travade fram och började med lite smått nedsittning och sedan galopperade vi. Red på en volt och han tycker jag är dum när jag säger att han inte får turbo galoppera .. Vi red en galoppökning på diagonalen i högergaloppen och i vänster gav vi oss in på halft igenom och galopp långsidan ut, HAHA! Efter galoppen tog vi lite skritt och sedan red jag travprogrammet i LB:1. Sen nöjde vi oss. (:

Mitt i em maten tog vi en fotapaus, bilder kommer snart. (: Det var nog allt intressant?

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar