fredag 6 augusti 2010

Stallet

Var i stallet 8 imorse, halv 3 var jag hemma. (a) Hämtade hem Näs-ponnyerna och sen red jag Zanzibar. Det gick bra, han var ganska mjuk från början redan. (: Red på volten och letade efter en lång och låg form och satte mig även ner en stund och hittade den högre formen. I galoppen blev det lits småjobbigt tyckte han, jag med för jag kommer inte riktigt runt honom med skänkeln för benen är lite för långa .. Sen travade jag av, lång och låg igen. Duktiga ponnyn. (':♥

Skrittade ut honom till Näs sedan, det är nog bland det mysigaste som finns .. Skritta barbacka och njuta av naturen (okej, det sista kanske något överdrivet?). Tog med Zabina hem och Alex tog Grace. Väl hemma plockade vi in Harley och Surprice och jag började borsta Harley. Harley är faktiskt riktigt skoj att rida, men helt lätt, enkelt och oansträngande är det ju inte precis. Man kan ju tänka sig att han är seg och jobbig att få fram, men det kluriga är att få alla delar på ett spår .. Är inte baken någon annanstans är bogen det och är de på plats är halsen förböjd! Helt vackert var det kanske inte, men bitvis så! Att samla sig i galoppen var svårt och jobbigt (även för mig ..) men det gick ju ganska bra iaf. ^^, Helt genomsvettig var han, all skit kom fram .. Så jag spolade av honom. (y) Jättebra att han fick gå ut i jordhagen på en gång. (; Jag fick dra med Zabina tillbaka till Näs och sen fastnade jag på trappen till halv 3 ..

Nu väntar jag på att gå tillbaka till stallet för att mocka och rida Miro. (: Blir dressyr på banan sen ska jag rida igenom LB:1. ^^,

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar