lördag 7 augusti 2010

Hiss ochh diss, -ponnyschabrak från Hööks!

Hissar och dissar ponnyschabark från Hööks. Vad tycker du om de här schabraken?

Allroundschabrak Showmaster® Frisky
Läckra quiltade allroundschabrak i bomull med kantband i kontrastfärg och vit passpoal. Fin Lena Furberg brodyr på vänster sida.
Hööks, 199 :-

-Jag gillar inte formen på schabraken, ridklubben har köpt schabrak från Hööks innan med samma form. De ligger inte alls bra, väldigt mycket schabrak framför sadeln men nästan ingenting bakom. De schabarken var inte speciellt bra i kvalitén heller så man kan ju hoppas på att dehär är bättre. Gillar inte den gröna färgen tillsammans med turkost, blir för mycket tycker jag, så jag dissar passformen och den gröna färgen. Det lila gillar jag och brodyren är mycket söt enligt mig!

Jag gillar inte passformen!


Allroundschabrak Showmaster® Fun
Quiltad bomull, broderat med motiv av Lena Furberg bak på ena sidan. Trefärgad passpoal och kantband i kontrastfärg.
Pris; 179 :-

-Det här schabraket gillar jag skarpt! Härliga färger på det och ett stort + på den söta ponnyn. Tycker det är ett lagomt pris på det och har faktiskt planer på att köpa det rosa. Passformen ä mycket bättre än det andra, visst det sticker ner en bit nedanför sadeln men jag tycker inte det gör någonting. Stor hiss på på schabraket för att det är både snyggt och sött!


Ha det bäst,
Jennie ♥

3 kommentarer:

  1. Håller med dig! Första schabraken är så sjukt fult skurna ;s men gillar inte ponnyerna och den grå/beiga rutan på dom andra :p

    SvaraRadera
  2. ööööverdissar verkligen shabrak som inte är fyrkantiga liksom. är det för att spara matrial som som kapade av hörnet typ? xD haha

    jag tycker att dom skulle tagit bort den grås rutan på det andra, för ja. det ser lite knepigt ut kanske.
    fast annars sött med hästen där å allt ;D

    SvaraRadera
  3. hej hej!
    Jag kopierade bilden på dem nedersta schabraken för jag ska göra min och växits outfit idag ;)
    Har ett sånt schabrak och dem är väldigt bra men något litet kanske.. dessutom blir den beigea mer grå efter tvättning.. Men annars är dem bra :)

    Tror min förra medryttarhäst hade ett sånt schabrak som du dissade jag tyckte det var bra på henne :))

    Jag delar bloggen med en annan tjej men du får gärna kolla in min andra blogg http://aloejera.blogg.se/

    Hoppas det var okej :))

    SvaraRadera